VIZE 2013 - Přímá komunikace začíná konkurovat klasickým médiím

Praha 18. října 2012 – Konference VIZE 2013, kterou pořádalo vydavatelství Mladá fronta, její divize EURO E15 a časopis Strategie, nabídla nová témata některých z trendů, které budou v příštích 12 měsících ovlivňovat dění v médiích, marketingové komunikaci a public relations.

Další nárůst používání smartphonů a tabletů a s tím souvisejícího fenoménu sledování dvou obrazovek, větší zapojování spotřebitelů do tvorby komunikačních strategií a snižující se význam klasických médií pro public relations. Na tom se shodli účastníci odborné konference VIZE 2013.

Ve třech blocích nazvaných Proměny mediální scény pohledem sdělovacích prostředků, Logika reklamy – životaschopnost reklamních formátů a Kdo nepotřebuje public relations, ať zvedne ruku se pod vedením moderátora Jakuba Železného vystřídali zástupci komunikačních agentur Dawson Digital, AMI Communications, Donath Business & Media, dále Českého rozhlasu nebo FTV Prima, a také akademici a nezávislí konzultanti.

Podle Petra Mareše, zástupce obchodního ředitele FTV Prima, je pro nejbližší období jednoznačným trendem souběžné sledování více obrazovek, například televize a smartphonu nebo tabletu. Přitom marketingové rozpočty určené pro smartphony neodpovídají jejich sledovanosti. „Podle výzkumů je to jen 1 % všech rozpočtů, přičemž smartphone sledujeme až 26 % svého času,“ uvedl Mareš. Podle Michala Štěpánka ze společnosti beevendo jsou právě smartphony klíčem k efektivnímu marketingu blízké budoucnosti, protože umožňují „doručit informaci na správného člověka, ve správnou dobu a na správném místě“. Jestliže totiž podle Jiřího Langpaula z Dawson Digital byl velkou změnou v marketingové komunikaci nástup televize v 50. letech, je budoucnost komunikace v zapojení spotřebitele do kreativního procesu. „V dnešním digitálním světě už nebude nikdo akceptovat monolog, tím méně monolog nějaké značky,“ míní Langpaul.

Přímou komunikaci jako hlavní trend příštích měsíců shodně uváděli také zástupci public relations. Podle výkonného ředitele Donath Business & Media Tomáše Jelínka se PR jako obor stále častěji obejde bez médií, pracuje totiž s online prostředky napřímo. Nicméně pro Denisu Kasl Kollmannovou, která marketingovou komunikaci a PR vyučuje na Fakultě sociálních věd UK, je velkým tématem příštích let také etika. „Požadavek transparentnosti komunikace je nádherný, ale nikdo neví, jak by měl vypadat. Je to téma, do kterého se moc nesahá, předává se většinou uvnitř firmy ze seniorních lidí na nováčky. Navenek existuje etických kodexů jen velmi málo,“ posteskla si Kollmannová.

Konference se konala ve středu 17. 10. 2012 od 9 hodin v JURYS INN HOTEL PRAGUE, Sokolovská 204/11, Praha 8. Partnery konference byly společnosti HBO Česká republika, spol. s r.o., NEWTON Media, a.s., beevendo s.r.o., Soliditet, s.r.o., atmedia sp. z o. o. a AMI Communications. Mediálními partnery pak byly média Mladá fronta E15 a ČRo Rádio Česko. Další informace o konferenci VIZE 2013 a fotografie z akce naleznete zde: http://strategie.e15.cz/konference/

zpět na výpis
Přejít na hlavní navigaci Přejít na obsah
Dialog
X