Každé číslo časopisu má své ústřední téma, zohledněné už na obálce, úvodní text k tématu na straně 3 a hlavní, typicky šestistránkový materiál obsahující redakční článek a různé úhly pohledu na zpracovávané téma. Přidanou hodnotou jsou analýzy a komentáře, jimž je věnována dvou- či čtyřstrana „Pohledy“. Každá Strategie má svůj rozsáhlý profilový rozhovor s pečlivě vybíranými osobnostmi. Sekce zpráv už není členěna na „Marketing“ a „Media“, ale na dvoustranu nejdůležitějších událostí týdne „Top News“ a dál na sekci zpráv z ČR a ze zahraničí. Grafické změny směřují k větší přehlednosti, modernímu vzhledu a rychlejší orientaci.
Časopis míří k ještě větší autoritativnosti, nezávislosti a důvěryhodnosti sdělení. Více hodlá zprostředkovávat názory, přičemž názorovou základnu bude tvořit skupina stálých či ad hoc spolupracovníků, odborníků v oboru. Redakce přitom plánuje stavět na svých současných kontaktech v ČR a rozšířit síť zahraničních spolupracovníků. Bude přitom mj. využívat i sítě bývalých zpravodajů BBC ve světě.
Nová koncepce je výsledkem rozsáhlých konzultací uvnitř redakční rady i mezi aktivními čtenáři. Grafická podoba byla připravena na základě několika kol konzultací s předními českými grafiky a vybranými čtenáři. Konečná tvář magazínu ale vznikla přímo v Mladé frontě.
Časopis ovšem neustrne ani po právě provedených změnách: „Nevytváříme dogma, ale živý, konkurenceschopný, moderní a především otevřený produkt, který bude kontinuálně reagovat na požadavky čtenářů,“ uvedl šéfredaktor Václav Sochor.
Odborný týdeník Strategie vychází od roku 1993, současným vydavatelem je společnost Mladá fronta.
Na tiskové konferenci představili novou koncepci Strategie (zleva) výkonný ředitel vydavatelství Mladá fronta Michael Dědeček, člen redakční rady Strategie Pavel Brabec, šéfredaktor Václav Sochor, zástupce šéfredaktora Dominik Hrodek.
Foto: Pavel Libora, Strategie.